Actualitzat a les 12:30 hores
INFORMATIUS ALCÚDIA RÀDIO DIMECRES 19 DE JULIOL DE 2017.
AVARIA A LA TUBERIA GENERAL ACASA
L’empresa ACASA ens ha informat d’una avaria produïda a la tuberia general que provocarà que entre les 9:30 i les 12 d’avui hi pugui haver minva de pressió d’aigua i al casc antic i falta de subministrament als punts més alts mentre es fan les tasques de reparació.
INICIADES LES FESTES DE SANT JAUME 2017
Ahir es van iniciar les festes de Sant Jaume 2017, amb el pregó de festes a càrrec de Miquel Ferrer i Viver. El pregoner d’aquest any va ser rebut per el consistori alcudienc minuts abans de les 20 hores al pati de la biblioteca de Can Torró. La regidora de festes Cati Moll va obrir l’acte desitjant unes bones festes a tots els alcudiencs i alcudienques posant de manifest el desig de que tota la feina que s’ha fet per part de molta gent involucrada en aquestes festes sigui del gust de tothom. Després va agafar la paraula el batle Antoni Mir fent cinc cèntims de la figura de Miquel Ferrer i Viver agraint-li que acceptes ser el pregoner d’aquestes festes. El batle també comentà que es va elegir la figura de Ferrer com a pregoner per la seva estreta vinculació amb el nostre poble tant com a alcudienc com en la seva etapa de regidor i posterior de batle d’Alcúdia durant un bon grapat d’anys.
Després agafà la paraula el pregoner començant amb l’agraïment al consistori per haver pensat amb ell a l’hora de cercar pregoner i amb el desig d’estar a l’altura en els següents minuts. Ferrer va voler dividir el pregó en tres grans eixos com ell mateix va dir: “Alcúdia màgica”, fent un recorregut per la seva infantesa, família, estudis, amistats..., “Alcúdia amagada”, on va fer un repàs a l’època de la guerra i post guerra civil a la nostra ciutat tot recordant alguns episodis d’aquella època, com la figura d’alguns represaliats alcudiencs però també mostrà la seva inquietud d’aquells moments de joventut per la història d’Alcúdia posant alguns exemples dels noms d’alguns carrers abans de la guerra civil. Per últim el darrer apartat del pregó el va titular “La ciutat de les idees” tot posant de manifest en aquest apartat l’època dels anys de després de la dictadura, les idees que sorgien a la nostra ciutat, de personatges que el van influenciar en les seva formació política... Per últim va voler acabar el pregó amb una sèrie de desitjos com ara el desig de que la gent estimi, cerqui i consumeixi més cultura per fomentar el nostre esperit crític, el desig de recuperació de la consciència de classe, el desig també de que es tracti la nostra llengua amb el respecte que es mereix com a eina de cohesió social i per últim el desig de que siguem més comprensius, tolerants per ser més lliures. Ferrer va finalitzar amb el crit de Visca Alcúdia, visca Sant Jaume!.
Després del pregó de festes a les 22 hores el cantant Valentín Mendoza va actuar fent un homenatge a Serrat a la plaça del Rector Ferragut per tancar la primera jornada d’aquestes festes.
EXCAVACIONS DE POL·LÈNTIA CURS ANTONI ARRIBAS
Les excavacions a la ciutat romana de Pol·lèntia segueixen en marxa des de principis del mes de juliol.
Recordem que en aquesta campanya d’excavacions 2017 hi ha prop d’un centenar de persones al jaciment de Pol·lèntia. Es duu a terme a través del Consorci de la ciutat Romana de Pol·lèntia (integrat per l’Ajuntament d’Alcúdia, Consell de Mallorca, Govern de les Illes i Ministeri de Cultura) amb la co-direcció de Miquel Angel Cau de la Universitat de Barcelona i Esther Chávez de la Universitat de la Laguna.
Destacar que al jaciment hi participen des dels alumnes del curs d’arqueologia Antoni Arribas (iniciat el 3 de juliol i que finalitzarà dia 28 de juliol), alumnes i arqueòlegs d’Arqueospain, de la Universitat de Portland, així com alumnes de tota Espanya i altres nacionalitats: francesos, portuguesos, i italians.
Enguany seguirà el programa de les prospeccions geofísiques eines tecnològiques per continuar amb les investigacions del perímetre de la ciutat, on s’hi troba un possible campament militar anterior de la ciutat, i que s’haurà de confirmar a través de les futures excavacions.
OBRES D’ASFALTATGE AVINGUDA REINA SOFIA
Després de la darrera incidència fa tot just una setmana aquestes obres s’han vist relentides. Segons les informacions del departament d’obres queden uns 18 metres de connexió de tuberia de clavegueram en el punt de l’Avinguda Reina Sofia i Antoni M.Alcover. Aquesta tasca, segons el departament d’obres, ja s’està fent i s’espera que si no es produeixen més incidències la setmana que ve ja pugui estar finalitzada aquesta obra.
PLE EXTRAORDINARI
Dilluns matí hi va haver sessió plenària extraordinària a l’ajuntament d’Alcúdia i aquest n’és un resum de com van quedar els diversos punts a l’ordre del dia:
Després d’aprovada per unanimitat l’acte de la sessió anterior, el segon punt la modificació Pressupostària 27/2017 per crèdit extraordinari finançat amb baixa s’ha aprovat per unanimitat.
El tercer punt s’ha aprovat per unanimitat la proposta aprovació del plànol informatiu de localització de les fitxes del catàleg de protecció del patrimoni en l’àmbit del casc antic. De conformitat amb l’informe tècnic s’ha aprovat el plànol informatiu de “Situació edificis catalogats”, que se remetrà al Consell de Mallorca.
El quart punt era l’aprovació definitiva de l’estudi de detall de dotació d’un ascensor per a minusvàlids al carrer de la Pau, a una vivenda particular. S’ha aprovat per unanimitat.
S’ha aprovat per unanimitat el punt núm 5.- Examen proposta d’adhesió a la convocatòria pública i les bases per a la selecció dels projectes d’inversió i de les actuacions per a la millora de l’oferta turística de l’illa de Mallorca corresponent a l’exercici de 2017, convocatòria per part de la Conselleria de turisme. Des del govern s’han explicat els dos projectes, ambdós al Port d’Alcúdia que se presentaran a la convocatòria: embelliment i semi peatonalització tram del C. Hostaleria Port d’Alcúdia, uniformitzar la pavimentació, sense desnivell, millora del paviment pel trànsit rodat per evitar contaminació acústica i embellir la zona per import de 615.000 euros. El segon projecte: C. Teodor Canet fins a començament Passeig Marítim, millorar de la zona, donar més importància a les persones, amb voravies més àmplies, llums de baix consum, evitar barreres arquitectòniques per import de 1.421.000 euros. Des de l’oposició s’ha demanat sobre el tema del trànsit rodat, i aparcaments a aquest carrer. Des del govern s’ha explicat que es mantenia el mateix espai pel trànsit rodat i s’estudien alternatives i nous espais per a zones d’aparcament. S’ha aprovat el punt per unanimitat.
El punt següent, referent a l’adhesió de l’Ajuntament d’Alcúdia a l’estratègia local per la igualtat de la direcció insular d’igualtat, i al pacte ciutadà per una Mallorca lliure de violència masclista, i promoure que el municipi sigui més lliure i igualitària entre els gèneres ha estat aprovat per unanimitat.
S’ha aprovat per unanimitat la rectificació d’errada de la composició dels membres que formen la comissió política del pla de drogues de l’Ajuntament d’Alcúdia (2017-2020), aprovat per el ple de l’Ajuntament d’Alcúdia de 5 de juny de 2017. S’ha corregit l’errada d’omissió, afegint com a membre de la comissió política a la regidora de Festes i Comerç, Sra. Catalina Moll Isern. Des del grup municipal d’Unió per Alcúdia s’ha demanat si s’havia rectificat el nom del seu grup, i s’ha dit que sí. Punt que s’ha aprovat per unanimitat.
El punt núm 8 ha estat donar compte de l’acceptació del patrimoni de la Fundació Mateu Torrens. S’ha informat que l’ajuntament ha acceptat l'adjudicació dels béns i drets que resulten de la liquidació de la Fundació Mateu Torrens Salort, els dos béns immobles, el del Carrer de la Pau i del Carrer Hostals, la Casa de Cultura. Lliure de càrregues i gravàmens, a més de les llibretes d’estalvis que disposen, ambdues de saldo.
Des del govern s’ha dit que no era una bona notícia el fet de la dissolució de la Fundació Torrens, però atenent l’actual legislació en matèria de subvencions pel que fa a les Administracions públiques, en relació a les Fundacions, i estudiat la viabilitat del procés i atenent la decisió presa de la junta de la Fundació, l’Ajuntament accepta la donació. Des de l’equip de govern i en espera, que les pròximes legislatures així també ho segueixin, es vol conservar l’esperit que ha tengut la Fundació i que se recolliran al màxim tenint en compte l’actual normativa existent, respectant al màxim que es pugui mantenir l’esperit de la Fundació , agraint la feina feta i l’oferiment cap a la ciutadania, per part de la Fundació, ja que tothom coneix o ha utilitzat en algun moment la Casa de Cultura, al c. De la Pau, i agraint tot el que la Fundació Torrens ha fet per Alcúdia durant més de 40 anys.
Des del públic membres de la Fundació Torrens han intervingut, demanant que hi hagi celeritat per signar les escriptures davant notari.
Recordam que aquest plenari el vos oferirem en re difusió el pròxim diumenge a les 10 del matí amb les posteriors valoracions polítiques.
CONVOCATORIA BORSA DE TREBALL A L’AJUNTAMENT
A la pàgina web municipal (www.alcudia.net) hi trobau tota la informació relativa a la convocatòria de borsa de treball de Tècnics d'informàtica de l'Ajuntament d'Alcúdia
Al BOIB 83/2017 de 8 de juliol, s’han publicat les bases de la convocatòria d’una borsa de treball de tècnic informàtic de l’Ajuntament d’Alcúdia. El termini de presentació d’instàncies és de 20 dies naturals, fins dia 28 de Juliol.
EN LICITACIÓ CONTRACTE ENLLUMENAT PÚBLIC
Obert el període de presentació d’ofertes relativa al contracte del servei de manteniment de l’enllumenat públic del terme municipal d’Alcúdia, fins dia 31 de juliol a les 14h.
El passat 19 de juny vàrem rebre tota la informació relativa al contracte del servei de manteniment de l’enllumenat públic del terme municipal d’Alcúdia. Aquest contracte es va publicar el dilluns 19 de juny al Diari Oficial de la Unió Europea.
Trobau tota la informació a l’apartat de contractació de la pàgina web municipal a www.alcudia.net.
REBUDA DELS BECARIS A L’AJUNTAMENT D’ALCÚDIA
Demà dijous dia 20 de juliol tindrà lloc la rebuda dels becaris que hi ha a diversos departaments municipals de l’ajuntament a les 9h a la Sala de plens. Els becaris d’estiu seran rebuts per el batle d’Alcúdia Antoni Mir, per el regidor de participació ciutadana i joventut Joaquin Cantalapiedra i per el regidor responsable de l’àrea de Normalització Lingüística Pere Malondra.
Pere Antoni Capó Viver – Secretaria, Ajuntament d’Alcúdia
Xesca Reynés Fanals – EDAR (EMSA)
Clàudia Truyols Grossi - Àrea de turisme
Mª Margalida Rubert Busquets - Àrea de comerç
Xavier Coll Buades – Consorci de la Citat Romana de Pol·lentia (Can Domenec)
Clàudia Bennasar Bonnín –Alcúdia Radio
Branislav Jan Rohal i Lucie Batková àrea de Normalització Lingüística
BECARIS UNIVERSITAT CAROLINA DE PRAGA
Aquests dies a l’àrea de normalització lingüística hi estan fent tasques dos becaris de la Universitat Carolina de Praga, gràcies al pacte lectorat de Català amb el Govern d’Andorra.
Un d’ells, Branislav Jan Rohal, té 28 anys i estudia el doctorat en matemàtiques, compta amb un nivell de català B2-C1. L’altra és Lucie Batková, de 29 anys i dissenyadora gràfica, amb un nivell de català B1-B2. Aquests dos becaris seran a Alcúdia fins després de les festes de Sant Jaume.
ÀREA DE FESTES
SOPAR I BINGO A LA FRESCA DINS LES FESTES DE SANT JAUME
Des de la regidoria de festes recorden als comerços que vulgueu participar amb la donació de regals per el bingo vos podeu posar en contacte amb l’auditori al 971 89 71 85.
PROGRAMA SANT JAUME 2017
Aquestes són les pròximes propostes d’aquestes festes a Alcúdia 2017:
Dimecres, 19 de juliol
20 hores EXHIBICIÓ DE GIMNÀSTICA ESPORTIVA a càrrec del Club Gimnàstica d’Alcúdia.
Lloc: Passeig Pere Ventayol
22:30 h TEATRE A LA FRESCA
“CONILLS A LA SALA”
comèdia musical que vol fer-se ressò de les injustícies locals i de les males llengües dels pobles petits que xerren, jutgen i ...
Escrita per Miquel Oliver i dirigida per Miquel Fullana i interpretada per Pere Batle, Toni Coll, Catalina Vidal, Antònia Seguí, Maria Adrover, Joana Mª Bujosa, Magdalena Sbert, David Perez, Toni Fe i Pola Nicolau
Entrada gratuïta
Lloc: Plaça de toros
Dijous, 20 de juliol
18:30h JORNADA DE PORTES OBERTES a la zona arqueològica de Pol·lèntia.
21’00 h: SOPAR I BINGO A LA FRESCA amb unes convidades especials les “Chachas sense fronteres”. Anima’t i vine amb els teus amics i veïnats! Es reservarà taula per als grups de més de 20 persones.
Lloc: Passeig de la Mare de Déu de la Victòria.
Dimecres dia 12 comença la venda de tiquets del SOPAR I BINGO A LA FRESCA de dijous dia 21.
Preu dels tiquets: 4 €
Venda de tiquets de dimecres dia 12 fins dilluns dia 17 a l’Auditori d’Alcúdia i a la Seu del Moll. El tiquet del sopar inclourà el cartó de bingo.
Divendres, 21 de juliol
17:30h “VESTIT DE GLADIADOR” taller romà adreçat a nins i nines de 6 a 12 anys. Places limitades. Inscripcions a partir del 14 de juliol a la Biblioteca de Can Torró.
Lloc: Biblioteca Can Torró.
19:00 h Inauguració de l’exposició “50 anys d’escacs a Alcúdia”.
A continuació es durà a terme una taula redona amb varis jugadors del “Club foment dels escacs d’Alcúdia” moderada per Jose Oneto.
Lloc: Edifici de Can Ramis
20:00h Inauguració de l’exposició “TOTA UNA VIDA” de Francisca Cerdà “Barreixeta”. L’exposició romandrà a la Biblioteca fins dia 13 d’agost.
Lloc: Biblioteca Can Torró.
21:00h Espectacle de Ball en Línia amb indumentària Romana. Animació a càrrec de Bels Ball.
Lloc: Passeig Mare de Déu de la Victòria.
23:00 h FESTA ROMANA al passeig de la Mare de Déu de la Victòria, amb l’actuació dels discjòqueis
DJ Llobera
I
DJ Rocamir
Dissabte, 22 de juliol
10:00 h TORNEIG DE VOLEI PLATJA
Categoria: masculí i femení
Inscripcions a traves del facebook del Club de Voleibol d’Alcúdia
Lloc: Zona Esportiva Ciutat Blanca
11:00 h Partides simultànies amb el Gran Mestre. Places limitades. Els jugadors i familiars hauran de reservar plaça.
Lloc: Edifici de Can Ramis.
12:00 h CURSES DE NATACIÓ AL CLOT.
Categories: nins i nines de 6 a 8 anys, 8 a 10 anys, de 10 a 12 anys i de 12 a 14 anys.
Inscripcions: el mateix dia al Clot
16:00 h INICI DEL L TORNEIG D’ESCACS “CIUTAT D’ALCÚDIA”
Partides semiràpides de 10 minuts + 5 segons per jugador.
Lloc: Edifici de Can Ramis.
Inscripcions fins dia 22 al telèfon 971 545289 o 674250898.
En acabar es lliuraran els premis i trofeus als primers classificats.
Tots els participants rebran un record per la seva participació.
Preu per jugador: 5 € / Jugadors locals i tots els jugadors que hagin format part del club al llarg de la seva historia gratuït.
18:00 h FESTA INFANTIL AQUÀTICA amb trencada d’olles, castells aquàtics, berenar i festa de l’escuma.
Lloc: Passeig Pere Ventayol.
22:00 h MOSTRA FOLKLÒRICA amb la participació de:
Lloc: Plaça de Carles V.
Organitza: Sarau Alcudienc.
Patrocina: Ajuntament d’Alcúdia
Diumenge, 23 de juliol
10:00 h TORNEIG DE VOLEI PLATJA
Categoria: masculí i femení
Inscripcions a traves del facebook del Club de Voleibol d’Alcúdia
Lloc: Zona Esportiva Ciutat Blanca
10:30 h EXHIBICIÓ D’ARTS MARCIALS a càrrec dels clubs de Taekwondo, Haipkido i Karate.
Lloc: Pavelló municipal d’esports.
De les 16:00 a les 00:00 h AQUATICA MUSIC FESTIVAL MALLORCA 2017. Amb les actuacions de Juicy M, Les Castizos, Beauty Brain & Ms. Nina, Wololo, ATICA, Sandro Avila, Juan Alcaraz i Carl Bangz.
Preu: 25 €
Venda de entrades: www.aquaticamusicfestival.com
Lloc: HIDROPARK
18:30 h GRAN FESTIVAL TAURÍ amb 6 bous de la ramaderia Prieto de la Cal, amb els “Maestros”:
JESÚS LOPEZ
MAR SANTOS MARQUEZ
JUAN LUIS BOZADA
GABRIEL PERICAS
Es retrà un emotiu homenatge a D. Gabriel Pericàs.
Venda de localitats: Fonda Llabrés, bar de la plaça de toros i el mateix dia a les taquilles.
Telèfon de contacte: 971 54 79 03
21:00 h PASSACARRERS amb la Xaranga ELS BERGANTS
22.00h Actuació del còmic “AGUSTIN, EL CASTA”
Lloc: Passeig Mare de Déu de la Victòria
Dilluns, 24 de juliol
20:00 h ALCÚDIA D’ALTRE TEMPS, vine de viatge al passat. Farem un recorregut per les botigues, cases i establiments més representatius del nostre passat. L’acompanyament musical serà a càrrec de la xaranga “Sa cadireta”.
Lloc de sortida: Plaça Carles V
21:00 h TASTATAPES ESPECIAL SANT JAUME
Lloc: Plaça Carles V
22:00 h NIT ALCUDIENCA-VERBENA D’ALTRE TEMPS. Vine a gaudir de la música amb l’actuació de
ES BUENDIA
DISCCOVERS
I
VAL 9
Lloc: Passeig Mare de Déu de la Victòria
Dimarts, 25 de juliol
11:00h VISITA INSTITUCIONAL A LA CASA MUSEU de Don ANDREU JOFRE FERRER en commemoració del centenari de l’artista alcudienc
11:30 h CERCAVILA a càrrec de la Banda Municipal de Música d’Alcúdia, dirigida per Jaume García.
12:00 h CONCELEBRACIÓ FESTIVA DE SANT JAUME
Lloc: Parròquia de Sant Jaume.
13:15 h TRADICIONAL REFRESC a la Sala.
22:30 h Banda Municipal de Música d'Alcúdia presenta:
CHICAGO
Una adaptació de l'aclamat musical i pel·lícula amb música de John Kander i lletres de Fred Ebb.
Produït per la BMMA amb la col·laboració de la companyia "Un montón de artistas", amb direcció musical de Jaume García.
Lloc: Passeig de la Mare de Déu de la Victòria.
00:00 h GRAN CASTELL DE FOCS ARTIFICIALS, a la plaça de Carles V.
CAMPANYA “NO I PUNT” DINS LES FESTES DE SANT JAUME D’ALCÚDIA
La setmana passada hi va haver una reunió amb representants tècnics municipals de l’àrea de festes, i de Sanitat i Benestar Social amb la seva regidora Aguasantas Lobo amb Martí Capó agent d’igualtat del Consell de Mallorca per donar a conèixer el protocol de prevenció i actuació contra les agressions sexistes a les festes de les Illes. Aquesta campanya duu per lema “De festa, Mallorca lliure d’agressions sexistes” En aquesta reunió des de les esmentades àrees es va acordar, amb la direcció insular d’Igualtat, adoptar diverses mesures per donar a conèixer aquesta campanya de cara a aquestes festes de Sant Jaume. Per això s’instal·larà un punt d’informació amb una taula informativa a la festa romana entre les 23 i les 3 hores per sensibilitzar a la població contra les agressions sexistes.
VOLUNTARIS PER A LA CAMPANYA NO I PUNT!
L’Ajuntament d’Alcúdia posarà en marxa per primera vegada, la campanya de sensibilització contra les agressions sexistes “NO I PUNT” durant les festes de Sant Jaume. Si tens més de 18 anys i hi vols participar com a voluntària, com a voluntari, posa’t en contacte amb l’àrea de Benestar Social i Igualtat: 971 89 71 11 o al correu electrònic: ssocials@alcudia.net
VIA FORA 2017
Ja s’ha iniciat el Via Fora 2017. El punt de partida i l’hora d’inici són els mateixos: 211 hores a la Porta des Moll però aquest any hi ha novetats com ara 2 escenes noves: “L’ambaixada Tensho visita Alcúdia al 1585” i “Els anys 60. L’arribada de turistes i l’esbucament de les murades”. Aquest mes de juliol hi haurà un altra representació dia 27 i dues el mes d’agost dies 17 i 31.
PRIMERA ESCENA: Construcció de les murades. Segle XIV (Porta des Moll)
SEGONA ESCENA: Les Germanies. Segle XVI (Església de Sant Jaume, Portal des Homes)
TERCERA ESCENA: L’ambaixada Tenshö visita Alcúdia al 1585 (Porta de Sant Sebastià)
QUARTA ESCENA: El cavaller d’Asfeld a Alcúdia l’any 1715 (Camí de Ronda (Carrer del Progrés)
CINQUENA ESCENA: Els anys 60. L’arribada de turistes i la reconstrucció de les murades (Pont de la Vila Roja)
ESCOLA MUNICIPAL DE MÚSICA D’ALCÚDIA
MATRICULACIÓ CURS 2017-2018 AVUI DARRER DIA
Avui finalitza el termini de matriculació per a nous alumnes no empadronats a Alcúdia. per al proper curs 2017/18 de la fundació escola de música d’Alcúdia.
Per qualsevol dubte podeu passar per l’auditori, seu de l’escola municipal d’Alcúdia o cridar al telèfon 971-89-71-85.
ÀREA DE COMERÇ
SERVEI DE SUPORT I ASSESSORAMENT A EMPRENEDORS
L’Àrea de comerç de l’Ajuntament d’Alcúdia oferta un nou servei per donar suport als emprenedors del municipi que vulguin posar en marxa el seu projecte.
Aquest servei és gratuït i personalitzat i té com objectiu facilitar informació i assessorament als emprenedors que vulguin iniciar un nou projecte. Per tal d’aconseguir la creació i consolidació de l’empresa s’ofereixen aquests serveis:
-Valorar la idea de negoci i el projecte empresarial.
-Suport en elaborar el pla d’empresa.
-Informar sobre tràmits administratius.
-Informar sobre diferents línies de finançament, subvencions i ajuts.
L’agent d’ocupació i desenvolupament local de l’Ajuntament es troba ubicat a l’Auditori d’Alcúdia. Per cita prèvia telèfon 971 89 71 85. També vos podran donar informació de línies de subvencions i ajuts com ara: d’i-Comerç per modernitzar el comerç de proximitat o ajudes econòmiques per a joves que vulguin retornar al sistema educatiu, les anomenades Beques d’èxit del Programa Segona Oportunitat 2017-2018.
ÀREA DE FIRES I MERCATS
MERCADET D’ESTIU AL PASSEIG MARITIM
Durant tot l’estiu hi trobam en marxa el mercadet d’estiu a la zona del Passeig Marítim i que es durà a terme cada setmana de dimecres a dissabte de 18h a 23h fins a finals del mes de setembre. Organitzat per l’Àrea de fires i mercats.
EXPOSICIONS
EXPOSICIÓ AL CASAL DE CAN FONDO
Dissabte va quedar inaugurada la nova exposició al Casal de Can Fondo amb obra escultòrica de l’artista Javier Sanpedro. A part de les escultures al casal n’hi trobam un bon grapat més ubicades des de Porta de Sant Sebastià voltant murada fins a l’altura de la parada de taxis de l’avinguda Prínceps d’Espanya, a la plaça de l’església o a la Porta des Moll tant damunt com als jardins del davant. Una exposició que trobam en marxa fins a finals del mes d’Agost.
EXPOSICIÓ A LA GALERIA LES ARTS
Fins dia 31 d’Agost hi trobam a aquesta galeria del carrer Jaume II Una exposició de pintura anomenada “Oleos de aquí y allà” de l’artista Fernando Serrano.
EXPOSICIÓ DE L’ALCUDIENC JAUME POMA A SA POBLA
L’artista alcudienc Jaume Poma te la seva nova exposició a Sa Pobla anomenada “Jutipiris” a l’espai del museu de Can Planes. Es tracta d’obra amb ceràmica pintada.
TALLER “VESTIT DE GLADIADOR” A CAN TORRÓ
Dins les festes de Sant Jaume, la biblioteca d’Alcúdia Can Torró te previst un taller per nins i nines de 6 a 12 anys dedicat a la vestimenta de gladiadors romans. Divendres passat va començar la inscripció. Teniu el telèfon 971 54 73 11 per més informació. Places limitades.
ASSOCIACIONS I COL.LECTIUS DIVERSOS
CONCENTRACIÓ PLATAFORMA SALVEM ES MOLL
La plataforma Salvem es Moll ens ha fet arribar una convocatòria per protestar per la construcció d'una distribuïdora de ciment al moll comercial, La concentració està programada per demà dijous dia 20 a les 12H del migdia a l'entrada de l'estació marítima del Port d'Alcúdia. Segons la plataforma, aquesta concentració servirà també per donar visibilitat a tots els conflictes que pateix el Port d'Alcúdia a dia d'avui.
SOPAR TROBADA NASCUTS A ALCÚDIA AL 1957
El pròxim 18 d’Agost està previst un sopar trobada entre les persones nascudes a Alcúdia a l’any 1957. Si hi voleu participar les persones de contacte són: Margalida Tugores i Jaume Oliver.
ESPORTS.
INICI CAMPUS AL NOSTRE MUNICIPI
Alcúdia és seu de dos campus que ja s’han iniciat i que es duen a terme a les instal·lacions esportives del nostre municipi. Per una banda el passat cap de setmana va començar el campus de Bàsquet del jugador Joan Sastre i per altra dilluns començava el campus de futbol sala del jugador alcudienc Joan González “Zapatillas”. Ambdós es desenvolupen durant tota la setmana.
TIRADA LOCAL SANT JAUME 2017 AL CAP GROS
La societat de caçadors d’Alcúdia organitza un any més la tirada local al Cap Gros. El torneig es durà a terme diumenge 23 a partir de les 16 hores i compta amb el patrocini de l’ajuntament d’Alcúdia a través del Patronat Municipal d’esports.
INSCRIPCIÓ D’AGOST DEL VIU L’ESTIU I CURSOS DE NATACIÓ
El Patronat Municipal d’Esports va iniciar el mes passat tant el “Viu l’estiu” com els cursos de “natació” a la piscina municipal.
El Viu l’estiu del juliol ha comptat amb 277 infants inscrits.
El plaç per l’inscripció del viu l’estiu del mes d’agost va finalitzar el passat divendres dia 14, a partir d’ara s’obrirà una llista d’espera.
Pel que fa als cursos de natació a la piscina municipal hi ha unes 226 persones inscrites.
Per més informació teniu el telèfon del Patronat Municipal d’esports a l’edifici de Can Ramis 971 89 71 03.
50 ANIVERSARI DEL CLUB D’ESCACS I TORNEIG DE SANT JAUME
El club d’escacs d’Alcúdia inaugura aquest divendres una exposició dedicada als 50 anys de vida del club i del seu torneig d’escacs, degà a les Illes Balears, per aquestes festes de Sant Jaume. Des del club fan una crida a totes aquelles persones que tengueu fotografies, cartells, trofeus i altre material d’aquests 50 anys del club i del torneig a participar d’una exposició que es prepara per aquest divendres 21 de Juliol a l’edifici de Can Ramis. Vos podeu posar en contacte amb Josep Oneto al telèfon 674 250 898.
A la vegada també ens han informat de que el 50é torneig de Sant Jaume d’escacs es durà a terme dissabte 22 de Juliol amb inscripció ja oberta.
UE ESPORTIVA ALCÚDIA
L’equip de tercera divisió ens ha fet arribar la planificació de la pre-temporada de la lliga 2017/2018. Hi ha tot un seguit de partits amistosos programats, el primer d’ells diumenge 23 de Juliol a Alcúdia contra el Sant Jordi.
IRONMAN 70.3
Demà dijous 20 de juliol a les 16 hores començaran les inscripcions per a participar a l’IronMan 70.3, programat pel 12 de maig de 2018.
A través de la web www.ironman.com podreu trobar totes les dades.
NECROLÒGICA
Ens ha deixat Joan Marqués Albertí a l’edat de 81 anys, la missa funeral a la parròquia de Sant Jaume d’Alcúdia es farà avui dimecres horabaixa a les 19:30 hores.
DADES METEREOLÒGIQUES
PRESSIÓ ATMOSFÈRICA 1014.7Mbar
HUMITAT RELATIVA 73%
TEMPERATURA MAX. AHIR 28.8º
TEMPERATURA MIN. AHIR 22.1º
TEMP. MAX DEL 00,00 A 08:30 25.3º
TEMP. MINI. DEL 00,00 A 08:30 23.1º
VELOCITAT VENT MAX AHIR 8.0Kph
VELOCITAT VENT A LAS 08:30 5.4Kph
Nord est de Mallorca (de Formentor a Capdepera) : Vent de component sud est de força 4. Estat de la mar marejol a maror.
19 de juliol de 2017
Coordenades UTM 31N ETRS89(510362,4411444) Copyright 2016 Ajuntament d'Alcúdia. Tots els drets reservats.
Avís Legal / Política de Privacitat